måndag 12 maj 2014

Lagfest!

I lördags var det Finnecupen i Innebandy på Torsbohallen, där jag ställde upp med mitt lag Goodyear. Hälften av spelarna var nya för cupen (visserligen var några med i TG-Cup) och resten av truppen var hämtad av den ursprungliga truppen från årets seriespel. Vi spelade upp oss under turneringen, trots omständigheterna, och avslutade säsongen med en kämpainsats utan dess like då vi tillslut slog Finnarna i "Finkel Drinkers" med matchens enda mål med endast 40 sekunder kvar av ordinarie matchtid. Efter denna cup, där vi alltså inte gick vidare från gruppspelet, så avslutades turneringen och säsongen med grillning och fest hemma hos lagkapten Stefan. Jag och Stefan åkte förbi den eminenta och fantastiska lokala lilla närbutiken "Trolhättans Ekobutik" för att inhandla lite gött kött för grillen senare på kvällen. Måste även ge denna lilla butik mycket beröm för det fantastiska kött de serverar i sin chark (har inte provat några andra varor än just köttet). Ni som bor i närheten måste bara åka dit och köpa kött (och andra saker också för den delen) vid speciella tillfällen exempelvis. Det är några kronor dyrare, men ack så värt det!

Vi köpte oss varsin KalvRibb. Jag torrmarinerade min med endast Salt, Svartpeppar och Torkad timjan som trycktes in i köttet direkt vi kom från affären. Denna rejäla köttbit på nära halvkilot fick sedan ligga i kylskåpet och dra till sig lite. Det smakade extremt utsökt! Både köttet i sig och den extremt enkla blandningen av kryddor/örter att krydda det med. Ni ser ju själva på bilden!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar